• Nadrejena kategorija: ROOT
  • Kategorija: Članki in novice

Povezovanje uma in občutkov

povezovanje uma8 klaraDanes nam um pogosto služi za prekomerno razmišljanje in premlevanje, vanj so ujete skrbi in dvomi, ki v nas stopnjujejo občutek napetosti ter ujetosti v dani situaciji. Če uma ne sproščamo, postanejo napetosti in zaskrbljenost stalnica v našem življenju in delovanju. Kadar želimo um uporabiti sebi v prid, se lahko soočamo sami s seboj, v miru in tišini ter se prepustimo toku misli. V tem procesu pa se zavedamo tudi svojih občutkov in reakcij.

Um in občutke lahko povezujemo z izvajanjem različnih tehnik:

1. Razprševanje energije okrog glave

Začetni položaj: stojimo s stopali v širini bokov, levo roko damo pred čelo, desno pa za glavo v višini čela. Dlani sta obrnjeni proti glavi, prsti so napeti (kot bi nekaj držali, npr. obroč).

povezovanje uma1 klara 

Vdihnemo, nato izdihnemo in hkrati s sunkovitim gibom obeh rok, potegnemo roki narazen (kot bi ta obroč raztrgali). Pri vdihu roki zamenjamo in vrnemo v začetni položaj; zdaj je desna roka pred čelom in leva za glavo. Nekaj časa ponavljamo gibe. Delamo z močjo.

povezovanje uma2 klara

2.Sproščanje napetosti glave

Začetni položaj: stojimo s stopali v širini bokov, dlani stisnemo v pesti, levo položimo pred čelo, desno pa za glavo v višini čela. Z izdihi enajstkrat sunkovito zamenjamo roki (desna gre pred čelo in leva za glavo itd.).

povezovanje uma3 klara

 povezovanje uma4 klara

Vdihnemo, zadržimo dih, močno stisnemo pesti in mišice celega telesa, zamižimo in zadržimo nekaj trenutkov (kolikor dolgo lahko).

opavezovanje uma5 klara

Nato izdihnemo, stegnemo roki nad glavo, odpremo pesti in sprostimo napetosti v zrak. Celo telo se sprosti. Zamenjamo roki v začetnem položaju in tehniko ponovimo.

povezovanje uma6 klara

3. Povezovanje uma in občutkov

Začetni položaj: stojimo v širini bokov, dlani obrnemo drugo proti drugi v višini pleksusa, desna je nad levo.

povezovanje uma7 klara

Z vdihom razširimo roki, desno do glave in levo do bokov. Z izdihom spet položimo desno dlan na levo pred pleksusom. In nekaj časa ponavljamo.

povezovanje uma9 klara

4. Meditacija

Vzamemo si čas zase in se ozremo v sebe, v svoj notranji svet: kaj se v nas dogaja, kaj nas bega, kaj nam povzroča stres, kaj nas resnično zadovoljuje in polni.

Usedemo se v miren kot, lahko na tla ali na stol s stopali na tleh in zapremo oči. Desno roko položimo na čelo (področje uma), levo pa na spolno čakro (nekaj centimetrov pod popkom – področje občutkov). Umirjeno in s pozornostjo dihamo ter s tem povezujemo um in občutke. Ob tem se zavedamo, kaj čutimo in kaj mislimo. Če se pojavijo napetosti ali neprijetni občutki, jih z močnejšimi izdihi sprostimo. Meditiramo toliko časa, kot nam ustreza. Na koncu se uležemo in sprostimo telo za nekaj minut.

 povezovanje uma11 klarapovezovanje uma10 klara

 

 

 

 

 

 

 

In še video posnetek tehnik TUKAJ.

Klara Dev in Erika Žlogar